Pandemia Covid-19 zmusiła firmy do ponownej oceny korzystania z biura, ponieważ zmienił się charakter ich działalności i działalności. Przed pandemią większość przestrzeni biurowych projektowano w oparciu o funkcjonalność: biurka, plany pięter i meble były aranżowane z założeniem, że wydajność i produktywność są wprost proporcjonalne do czasu spędzanego przez pracowników w biurze. Inne trendy w projektowaniu biur przed pandemią obejmowały modernizację, zagęszczenie i konfigurację w kierunku bardziej „otwartego” układu, ponieważ bariera między starszymi liderami a młodymi współpracownikami stopniowo ustępowała.
Tendencja ta została nieco zmieniona, gdy w szczytowym okresie blokad wiele organizacji przeszło na tryb pracy z domu (WFH). W przypadku kilku firm produktywność i wydajność pracowników pozostały na akceptowalnym poziomie dzięki konfiguracji WFH. Podczas gdy pandemia zwiększyła otwartość na pracę zdalną (być może z konieczności), biuro pozostaje niezbędne do interakcji twarzą w twarz, które są nadal potrzebne do kultywowania kultury i osobistych więzi między pracownikami.
W rzeczywistości wielu Filipińczyków wyraziło chęć powrotu do biura. W badaniu przeprowadzonym przez PhilCare od 4 do 20 września 2021 r. 48,7% ankietowanych stwierdziło, że jest gotowych podjąć pracę hybrydową w ciągu najbliższych 6 miesięcy, 35% stwierdziło, że nadal będzie wracać do swoich miejsc pracy, a 16% pracowaliby całkowicie w swoich domach. Jeśli chodzi o obecne warunki pracy, 49,9% respondentów ankiety stwierdziło, że pracuje wyłącznie w swoich miejscach pracy, 36,2% pracuje zarówno w domu, jak i na miejscu, a 13,9% pracuje wyłącznie w domu.
Biorąc to pod uwagę, firmy zaczynają ponownie oceniać, w jaki sposób ich pracownicy powinni współdziałać z przestrzenią biurową. W związku z tym cechy projektowe biura powinny ewoluować zgodnie ze zmieniającą się dynamiką pracy, na przykład hybrydowe układy pracy, które mają pozostać. W ten sposób firmy mogą wprowadzać innowacje, remontując biuro w oparciu o to, jak będą angażować swoich pracowników i prowadzić swoją działalność.
Dlaczego remontować?
Wielu liderów biznesu uważa, że praca hybrydowa nie zniknie. Jednak jednym z wyzwań związanych z tego typu konfiguracją jest to, że potrzeby biurowe są bardzo płynne, ponieważ liczba pracowników przychodzących w danym dniu może się różnić. Przed pandemią pracownicy mogli wejść do biura i zająć przydzielone im biurko. Projektowanie biura i planowanie operacji było prostsze, gdy liczba osób w biurze nie zmieniała się drastycznie z dnia na dzień (nie wspominając o gwałtownych wzrostach przypadków Covid-19, które skłaniały ludzi do pozostawania w domu i powodowały większą niepewność). Teraz, gdy więcej pracowników ma możliwość pracy w dowolnym miejscu, ten poziom elastyczności zwiększa złożoność planowania optymalnej ekologii biura. Dzięki temu firmy muszą ponownie ocenić i ponownie skonfigurować swoje biura, aby dostosować się do tych bezprecedensowych zmian,
1. Systemy wentylacji i filtracji powietrza
Eksperci ds. zdrowia podkreślili znaczenie wentylacji, aby zminimalizować ryzyko przeniesienia Covid-19. Brak odpowiedniej cyrkulacji powietrza sprawia, że aerozole zawierające koronawirusy pozostają zawieszone w powietrzu dłużej niż powinny i zmniejszają bezpieczeństwo w miejscu pracy. Warto postawić również na sufity, bardzo dobrą ofertę ma dekodps.pl.
2. Ekologia biura
To, jak różne zespoły powinny być ustawione względem siebie i jak planujesz ich interakcję, ma kluczowe znaczenie podczas planowania remontu, ponieważ celem jest zwiększenie produktywności i wydajności miejsca pracy w różnych funkcjach biznesowych.
3. Aktualne bolączki Twojej przestrzeni biurowej
Oceń stan swoich stacji roboczych, wyposażenia, systemów elektrycznych i hydraulicznych, aby zobaczyć, co wymaga pracy. Porozmawiaj ze swoimi pracownikami – chętnie udzielą informacji zwrotnych na temat tego, jak biuro może pomóc im lepiej pracować.
4. Przekształć każdą przestrzeń w przestrzeń roboczą z obszarami współpracy
Rozważ naradę lub nieformalne miejsca spotkań, aby zachęcić do współpracy, jednocześnie maksymalizując wykorzystanie przestrzeni biurowej.
5. Strefy wellness
Wyznacz przestrzenie, w których pracownicy mogą prowadzić działania korzystne dla ich dobrego samopoczucia, takie jak cichy pokój „inspiracji”, w którym pracownicy mogą odpocząć, a nawet otwarte przestrzenie, w których grupy mogą ćwiczyć razem.
6. Koszty remontu
Porozmawiaj z konsultantem projektu/wykonawcą fit-outu, aby przeprowadzić test fit-out, aby określić, co wymaga poprawy w Twojej przestrzeni biurowej i jakie rozwiązania można wdrożyć w ramach budżetu.